måndag 16 april 2012

Förslappad

Har inte riktigt kommit igång efter påsken. Med två kursstarter i skolan har det inte varit jättemycket att göra så jag har kunnat pusta ut lite. Idag märkte jag att jag inte var riktigt förberedd på den här veckan. Lång dag i skolan idag med föreläsning, labb och sen möte efter det. Mötet gjorde mig mycket nyfiken på vad som kommer hända till hösten. Kommer jag bara in på kurserna jag sökt så kan det bli riktigt bra det här.

I morgon blir det ytterligare en lång dag som ska tillbringas i labbet. Jag kommer ägna många timmar framöver i labbet tillsammans med en krukväxt. En viol närmare bestämt. Det låter inte så spännande och det kommer det inte bli heller. I morgon ska jag skära i alla dess delar för att göra preparat som ska tittas på i mikroskopet.

Resten av veckan blir också långa dagar i skolan så Zeke får tillbringa mycket tid på kontoret. Tur då att han tycker om att vara där. Dessutom har han fortfarande sällskap av den lille valpen ett par timmar om dagen. På kvällarna får vi försöka aktivera honom så att han inte går i taket. Han verkar haft en tuff dag på jobbet idag för nu sover han som en stock :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar