fredag 13 april 2012

Regnet det öser ner

Idag hade Zeke och jag sovmorgon. Hörde hur det regnade utanför sovrumsfönstret så jag tänkte att vi ligger väl kvar tills det slutar regna. Trodde jag ja.. Det slutade aldrig regna så vi fick gå upp ändå. Det verkligen öste ner, men stackars Zeke måste ju ut och morgonkissa hur vädret än är. Jag tog på mig gummistövlar och jacka med luva. Zeke tog på sig sin regnrock :)


Han var ju inte jättenöjd när jag skulle ta kort på honom som du kanske ser. Tror han skämdes en aning då, men när vi väl kom ut så var det inga problem. Han tycker nämligen bara om att bli blöt när han badar.

Idag tror jag att han nöjer sig med att ligga i soffan och njuta. Jag hoppas på det iallafall.


Eller varför inte sitta i soffan och titta på regnet utanför fönstret. En och annan hund brukar ju dessutom gå förbi på gatan som man kan skälla lite på.



Det är ju så typiskt att det ska behöva regna just till helgen. Hela veckan har det varit upphåll, men nu höll det inte längre. Jag som hade sett fram emot långa skogspromenader och lek med Zeke i trädgården i helgen då vi ska ut på landet. Får hoppas på att det bara är idag det regnar och inte hela helgen. Hörde att det vankades grillning i morgon och då vill vi inte ha regn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar