tisdag 3 april 2012

Randigt

Just nu är jag inne i en randig period. Det upptäckte jag idag när jag var på stan en snabbis. Jag fick tag i fem snygga tröjor som jag skulle prova. Väl i provhytten upptäckte jag att alla fem var randiga. De var absolut inte likadana för det var olika färger och olika tjocka ränder, men lite märkligt beteende ändå att bara hitta randiga kläder. Det hela slutade med att jag kom hem med tre randiga tröjor iallafall.

I morgon är sista dagen i plugget för den här veckan. Såå skönt. Hade ju tänkt passa på att vara ledig i påskhelgen, men det kanske är lika bra att börja skriva på labbrapport innan man får ännu mer att göra i skolan. Några dagar ska jag vara helt ledig iallafall.

Zeke har någon konstig instinkt att bädda. Ja, eller snarare att bädda upp. Och då menar jag inte att han gör det i sin egna säng utan i vår säng. Täcket brukar ligga ihopsparkat i en prydlig hög i mitten av sängen. Då anser han att han har bäddat färdigt. Ibland hittar man till och med grisöron gömda under våra kuddar. Äckligt värre! 
 
 

1 kommentar:

  1. Hmm...det där bäddandet känner jag igen! Man tror man har en bäddad och representativ säng men så springer det upp ett monster till övervåningen, morrar , skäller och har sig och korvar runt i sängen. Sedan ligger hela stora täcket ihopsnurrat som en nybakad kanelbulle. Ofta ligger det också en galen hund och gömmer sig mitt inne i stora täckeshögen.

    SvaraRadera