fredag 27 april 2012

Fullt ös medvetslös

Idag har vi varit effektiva. Plugg på morgonen och sen packade jag in Zeke i bilen och åkte till hagen. Där träffade vi Pyret, som är en stor korthårig S:t Bernhard, och Bruno, en liten Staffordshire bullterrier. Efter att ha pratat ihop oss bestämde vi oss för att släppa alla tre lösa. Pyret är två år och Bruno är 1,5 så de var alla ungdomar. Det gick jättebra! Det är bara jag som stressar upp mig själv för jag vill inte att det ska bli bråk. När Zeke är i koppel är han en helt annan hund än när han är lös. Är han lös så hälsar han och sen är det bus direkt. Efter hagen åkte vi till Plantagen, Blomsterlandet och sen till Lantmännen för att köpa hundmat. Dessvärre var grisöronen slut så han får försöka ha fredagsmys utan det. När den korta shoppingrundan var slut så åkte vi till hagen igen. Vi hade nämligen bestämt träff med Joline och hennes husse så det blev en busrunda till. Man skulle ju kunna tro att Zeke skulle vara lite trött under andra rundan, men nej då! Han var precis som vanligt. Tyvärr hade jag inte kameran med mig (som vanligt). Annars hade det blivit jättefina bilder med alla vitsippor som blommar.

Jag hade ju tänkt leta upp någon mysig skogsväg att ta en promenad på idag, men det hoppade vi över. Vädret är kanonfint, men jag tror inte att Zekes ben klarar av mer idag. Nu sover han som en stock.

På shoppingrundan blev det lite krukor och blommor inköpta så nu har jag fixat lite på balkongen. Hittade fiffiga krukor som man hänger över balkongräcket så man slipper ha de där vanliga balkonglådorna. Nu är det bara att vänta på att plantorna jag flyttade ut ska växa till sig. Sen hoppas jag på att det inte blir fler frostnätter.




Nu är det väl dags att ta tag i resten som ska göras idag. Monsterfisken ska få rent i sitt akvarie, golven ska dammsugas och lite mer plugg ska hinnas med innan jag slänger mig i soffan.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar