onsdag 11 april 2012

Vilken tur!

Att vi inte är i Thailand nu med tanke på tsunamivarningen. Då hade man inte varit så kaxig. Följer nyhetsuppdateringarna hela tiden för att se om det kommer en tsunami eller inte. Kommer den så tycker jag otroligt synd om männmiskorna där nere. Framför allt thailändarna själva som fick så mycket förstört vid den förra tsunamin. Nu när man varit där nere och hört hur det var då 2004 och sett hur mycket som de fått bygga upp igen så förstår man verkligen att de hade det fruktansvärt.

Idag är det plugg hemma som gäller. Trodde jag skulle vara i skolan två dagar denna veckan, men det blev tydligen bara en. Dagens föreläsning ägde rum på internet så då fick jag mysa under filten i soffan samtidigt som jag tittade på den. Bästa kompisen låg brevid och krävde uppmärksamhet och gos. Skönt med en mjukstart efter påsken. Nu får jag väl göra i ordning Zekes aktiveringsleksak så att han får tänka lite och jag får börja tänka på vad vi ska ha till kvällsmat.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar