tisdag 24 april 2012

Produktivitet

Nu har jag lagt in en högre växel. Jag ska banne mig få in alla labbrapporter, artikelsammanfattningar och fixa redovisningarna så fort jag bara kan så att jag sen kan ägna mig åt att plugga till de två sista tentorna för terminen. Det är mycket nu, men jag stressar hellre nu än innan tentorna för då får jag bara panik och ångest. Inatt pluggade jag till halv tre. Sen fick det vara nog. Jag har fyra veckor på mig att skriva åtta rapporter, ett projektarbete, två redovisningar, en dugga och två tentor. Tre rapporter färdiga.. Fem kvar. Det går framåt iallafall. I morgon kväll funderar jag på att ta ledigt. Då är det nämligen "Biopub" i skolan för min klass. Programansvarige ska ordna detta varje onsdag. Han ska gå på systemet och köpa öl till oss och sen bjuder han in doktorander och forskare så att vi får träffa dem och ta del av deras framgångar. Hans tanke är nog att vi ska mingla och skaffa oss bra kontakter inför framtiden. Kan ju vara trevligt!

Idag kom våren tillbaka. Det var riktigt skönt ute och jag tror att Zeke fick lite vårkänslor. Vi var i hagen efter skola och jobb idag. Då var han helt tokig (eller ja, mer tokig än vanligt). Skuttade runt som en hare och bara njöt. Nu är han så trött så han har sovit i ett par timmar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar