torsdag 12 juli 2012

Och där kom det!

Beskedet som jag väntat på och varit nervös inför. Det blev dock både positiva och negativa känslor när jag läste det. Hade sökt två kurser på vardera 15 poäng som jag väldigt gärna ville komma in på. Den ena kom jag in på och den andra är jag 2:a reserv på. Det var dock 60 antagna till kursen så förhoppningsvis är det ett par som inte ska läsa kursen så att jag får chansen. Dessa kurser är på distans så jag visste ju att det skulle vara många från hela Sverige som sökt kurserna. Nu gäller det väl att ha is i magen antar jag. I mitten av augusti kommer nästa besked då jag får veta om jag kommit in som reserv eller inte. Det krävdes inte så lång stunds funderande innan jag tackade JA till båda två.



Idag är det konstigt väder. På morgonen var det strålande sol och jättevarmt. Sen började molnen hopa sig och bara en mil härifrån hade det haglat. Här regnade det dock bara. Nu har solen återvänt så om ett tag ska Zeke få simma lite i havet. Hans ben mår nog bra av det och även resten av hans kropp som får svalka sig. Tror inte han bryr sig om det är molnigt när han badar, men jag tycker ju naturligtvis att det är skönare när det är lite varmt.

Idag är det marknad i stan. När man var liten tyckte man ju att det var jättekul att gå på marknad. Nu har man ju insett att det bara är skit som säljs. En sak som däremot håller hög kvalité är marknadsgodiset och framför allt de brända mandlarna. Vilken tur då att sambon ska ta en sväng runt marknaden och köpa hem det till mig! Ännu mera tur är det att han inte tycker att brända mandlar är särskilt gott = mer till mig!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar