tisdag 10 juli 2012

Semesterfirare

De senaste dagarna har varit mycket lata. Det började i lördags då vi åkte över till Öland där mamma och pappa har husvagnen uppställd på Kapelludden, Borgholm. Solen värmde och havet svalkade så det blev solbadande hela eftermiddagen. Även Zeke badade flera gånger och han verkligen njöt. Sen vankades grillning efter det (så klart). Vi åkte sedan hem och morgonen efter åkte jag tillbaka till Borgholm för mer sol, grillning och även utgång. Det blev Strand med kusinen mfl. Kvällen blev som den oftast blir när man är på Strand: trevlig och svettig. Morgonen efter var kroppen som den oftast är när man varit ute: trött och värkande. Runt lunch kom Martin och Zeke. Solen värmde ännu mer än under lördagen så vi fick lite fin färg på oss. Zeke badade massvis med gånger så musklerna fick jobba hårt när han simmade efter pinnar. Han hade dock inte tid att sova några längre stunder eftersom han var tvungen att hålla koll på alla människor och hundar som gick förbi utanför. Därför tyckte han nog att det var skönt när vi äntligen skulle sova. Det är ett helt år sedan Zeke sov i husvagn sist, men det gick bra ändå. Hela natten låg han vid våra fötter och han verkade tycka att det var väldigt mysigt.


Tyvärr hade jag inte kameran med mig så mobilen fick duga åt de få bilder jag tog. Solnedgången på Öland är riktigt fin, men tyvärr fattade inte min mobil det när jag skulle ta bilden!


Idag åkte vi hem till stan igen så nu är minisemestern slut. Det var skönt så länge det varade!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar