tisdag 3 juli 2012

Sommar!

Nu är det sommar och då gör man somriga ting!

I helgen trotsade Zeke och jag mygg och fästingar för att plocka smultron. Det var dock inte det lättaste att ha hunden med sig eftersom han mest trampade ner och åt upp smultronen. För att kunna plocka några själv fick jag binda fast honom i ett träd och då gick det bättre. Resultatet? Ganska många smultron och en väldig massa fästingar på Zeke. Har köpt en spray mot fästingar, men givetvis glömde jag det hemma så det får jag prova en annan gång.

Igår var vi vid havet för lite bad. Ångrade att jag inte hade badkläder med mig för det var riktigt skönt i vattnet när jag badade benen. Zeke simmade nog minst en kilometer sammanlagt. Han tyckte att det var såå skönt och ville bara bada mer och mer. Ett riktigt sjöodjur! Efter drygt en halvtimme tyckte vi att det var dags att bege oss hemåt. Det tyckte dock inte Zeke. Han gnällde och gnydde när vi torkade honom vid strandkanten och ville ner i vattnet igen. När kopplet åkte på försökte han dra sig ur genom att backa ner mot vattnet. Vi fick göra en undanmanöver och leka med pinnarna i skogen istället. Då kom han av sig och följde glatt med oss till bilen.

Idag har vi ingen bil så det får bli en stadspromenad istället. Tar nog bara en kort runda idag för jag antar att Zeke har träningsvärk idag efter allt simmande igår och dessutom är det ganska varmt för honom. Skulle så gärna vilja lära mig att stretcha honom efter att han ansträngt sig mycket. Efter promenaden tar vi nog och solar oss lite på gräsmattan. Har inte blivit mycket av det ännu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar