tisdag 16 oktober 2012

Dålig start på dagen

Att plugga hemifrån ger både för- och nackdelar. Fördelen är att kan man inte somna på kvällen så kan man sova en timme längre på morgonen för att kompensera sömnförlusten. Nackdelen är att när man verkligen har en tid att passa tidigt på morgonen så är det lite svårt att fatta detta när man vaknar trött och yrvaken när klockan ringer. Det kan lätt bli så att man trycker av alarmet och sen sover vidare. Detta hände mig idag. Hade ställt klockan på 5.30. En timme senare väcker Martin mig och frågar när jag ska gå upp. -Nu så klart, svarar jag. Inser dock snabbt att klockan är lite mer än den ska vara och fick då väldigt bråttom. Vid åtta var jag dock på plats i tid på biblioteket för lite projetskrivande så det löste ju sig till slut.
 
Idag var det premiär för Zeke att vara med husse på nya jobbet. Jag tror att han tyckte det var väldigt roligt eftersom det nu var väldigt längesen han fick följa med. Tror husse också tyckte det var lite roligt för Zeke verkade vara omtyckt bland kollegorna. Han hade skött sig väldigt bra som tur var.
 
I helgen blev Zeke en erfarenhet rikare. Han fick hälsa på en älg för första gången. Nu var ju dock älgen stendöd, men det verkade vara intressant iallafall. Det mindre roliga var tyvärr att älgskinnet var fullt av älgflugor, vilket upptäcktes först när Zekes huvud var fullt av dem. Så äckliga kryp!
 
 
En 7-taggare var det min morbror lyckats fälla. Jag tycker ju givetvis synd om älgen, men förstår ju samtidigt att det är ett måste att gallra i älgstammen.
 

 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Skönt att det löste sig till slut och här är man som en klocka för har man en gång vaknat vid en tid, så banne mig vaknar man samma tid nästa morgon och morgonen efter det tills man får härda ut tidsändringen igen, suck.

    Kan tänka mig att det va spännande för lillen, men mindre kul med älgflugor, bläch. Hoppas att dom var lätta å få bort, ryser.

    Här tycker man också synd om älgen, men som du säger, det behövs ju gallra. Så roligt för husse att få så mycket beröm, här får man dagligen höra att man har vackra hundar, jätteroligt.

    Ha det gött. Kramiz och vore roligt att få en påhälsning utav er på våran blogg, inget måste så klart, men roligt, som sagt va :)

    SvaraRadera