tisdag 30 oktober 2012

Det var på tiden!

Vad handikappad man blir när saker inte fungerar som de ska! I lördags eftermiddag försvann plötsligt vårt internet och även hemtelefonen eftersom vi har IP-telefoni på den.  När man pluggar på distans är uppkopplingen A och O, vilket gjorde att jag inte kom åt någonting av det jag skulle behövt. Till och med böckerna läses på internet så det är fruktansvärt frustrerande. Efter ett 10-tal samtal till kundtjänst och tre dagars väntan har det nu iallafall kommit tillbaka. Hoppas det förblir så för nu är jag trött på leverantören. Vi hade nämligen stora problem när vi flyttade för snart två år sedan då det tog veckor innan vi fick igång internet, telefon och tv. Betalt vill de givetvis ha åndå. Där har vi skillnaden mellan stora och små företag. Små företag har inte en chans att få betalt för saker de inte levererat.

Trots strulet med nätet och att jag nu ligger efter med att titta på föreläsningar så är jag ganska nöjd med vad jag åstadkommit de senaste dagarna. Precis innan nätet dog i lördags gjorde jag min hemtenta i etologi och den gick väldans bra så då blev jag glad. Idag blev dessutom projektarbetet om schimpansers välfärd på djurparker klart så två saker har strukits från "måste göra-listan". Skönt!
 
I lördags hände även en annan sak, förutom att nätet försvann. Våra galna fiskar började på ytterligare en kull bebisar. De verkar ha fått fnatt för nu är det fjärde eller femte kullen på ett halvårs tid. Hur ska det här sluta? Filmade deras lek, men Pappa Fisk tyckte inte riktigt om det. Han ansåg mig vara ett hot på andra sidan glaset och envisades med att simma framför linsen. Sen blev det något fel när jag skulle ladda upp filmen här. Det verkar som om ingen teknik fungerar här hemma för tillfället.

Nu börjar det bli riktigt kallt ute och promenaderna med Zeke är inte alltid så behagliga. Det gäller att klä på sig rejält. Just nu känns det som att man inte kommer kunna gå ut om det blir kallare än så här. Så känns det dock varje år innan vintern kommer och man vänjer ju sig faktiskt.

Nu ska jag ladda inför morgondagen som kommer att bestå av föreläsnings-maraton tack vare sega nätgubbar.

 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar