måndag 5 september 2011

Dumstruten är kvar.

Det blev ingen avtrattning för Zeke idag. Veterinären var sjuk så inga stygn kunde tas bort idag. Vem som helst på djursjukhuset hade ju kunnat ta bort stygnen egentligen, men han som opererade honom ville ta dem själv för han har ju inte sett Zeke efteråt. Fick en tid på onsdag istället, men vet inte än om vi kan ta den. Både Martin och jag är upptagna då egentligen. Kanske inte gör något om de tas bort på fredag om veterinären har tid då. Synd om Zeke bara som får gå med dumstruten så många dagar till.

Idag känns det som att jag håller på att bli sjuk. Hade ont i halsen i helgen och idag känns det både i näsan och huvudet. Hoppas det inte blir värre än så här. Har inte tid att vara sjuk just nu. Skolan drar på för fullt och nästa vecka får vi storfrämmat. Har ju lite att fixa med innan de långväga gästerna anländer.

Nästa vecka har jag praktik och jag hade hoppats så på att få möjlighet att vara på Länsstyrelsens djurskydd, men idag när mailet som innehöll möjliga platser kom så blev jag ganska så besviken. Bara tråkiga platser vad det verkar som, men jag hoppas att jag har fel. Någon djurskyddsinspektör kommer jag nog inte att träffa på tyvärr.

Slut på friden.. Tvätt och städ väntar om nu huvudet tillåter!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar