fredag 16 september 2011

Long time, no seen

Ja nu var det ett tag sen det blev något bloggande från mig. Har haft fullt upp nu när vi har gäster inneboende hos oss. Det har hänt en del sen sist. Jag har varit på praktik ett par dagar och det var intressant. Var dock helt slut när jag kom hem om dagarna för det blev mycket vandring i skog med tunga stövlar på fötterna. Har fått se två stora naturreservat och nu vet jag vad som kommer att ske med dessa inom den närmsta tiden. Jag tror dock inte att det är något som jag kommer att jobba med eftersom jag är mer intresserad av djur än natur. Men man ska aldrig säga aldrig för man kan ju ändra sig.

Igår var vi på Kalmar slott med Kanada-gästerna på en engelsk guidad tur. Konstigt nog när man bor i Kalmar och har ett så fint slott så hade jag aldrig varit på en guidad tur innan så det var mycket intressant. Det var mycket man inte visste om sin stads historia.

Det fungerar faktiskt bättre än förväntat att bo så många i vår lägenhet och mitt engelska tal blir bättre och bättre för varje dag. Hade inte pratat engelska på många många år innan så en sån här träning kom väl till pass. All min kurslitteratur är ju på engelska, men det är svårt att få till talet när man inte är van.
Zeke är otrolig med barnen. Han är sååå lugn och duktig. Tvååringen och Zeke har blivit bästa kompisar. De leker med hans leksaker och följer efter varandra. Det första som barnet sa i går morse när han vaknat var "voff voff". Så söt! Han är även duktig med de andra två barnen och speciellt 8-månadersbebisen som han pussar på när han kommer åt.
Zeke tycker att det är ganska skönt när gästerna åker iväg på utflykt och vi inte följer med för då kan han sova i lugn och ro. Han är lugn annars också, men han tycker att det är så roligt att leka så han tänker nog inte på att sova. Klippte den här bilden på Zeke och Martin igår:


Och insåg sen att denna bilden är lite lik en bild som togs i november, då vi var uppe i Värmland hos Eva-Liz och tittade på de små valparna. På denna bilden är det dock Iko ca 6 veckor gammal som myser med Martin:


Slutsats: Martin gillar att ligga på golvet och mysa :)

Vårt sovrum omgjort till "hotellrum" för fem personer.





1 kommentar:

  1. Nämen! Mitt lilla knytt! Han är fortfarande liten, men oj! vad han har växt :-)

    SvaraRadera