fredag 9 september 2011

Effektiva fredag

Idag var jag äntligen ledig från skolan. Skulle ju egentligen pluggat hela dagen som jag planerat, men hann liksom inte riktigt med det. Började dagen tidigt eftersom Zeke fått för sig att vi måste stiga upp vid exakt samma tid varje dag. Efter frukost och dusch blev det en tur till Lantmännen för att inhandla Glukosamin som veterinären rekommenderade. Åkte sen till Citygross för att inhandla diverse redskap för att avlägsna hår från tex soffan (tack för tipset Micke). Det blev en dyr historia eftersom jag vet att sådana saker oftast inte fungerar och var därför tvungen att köpa två olika saker för att vara på den säkra sidan. Det blev en handske och en liten dammsugare. Handsken var ju inte så dyr, men dammsugaren kostade ju som en halv vanlig dammsugare. Jag var ivrig att komma hem och prova om de verkligen fungerade. Resultatet var att handsken fungerade bra och att dammsugaren mest var rolig att använda. Suget i den var inte speciellt effektivt så jag hade egentligen kunnat vara utan den. Men den är fräck iallafall. Provade även att dammsuga direkt på Zeke och det verkade fungera bättre än att dammsuga soffan. Zeke tyckte dock att det var lite annorlunda.

Efter det var det dags för en dusch för vovven. Var ju tvungen att försöka få bort allt klet i pälsen efter plåstrena. Fick även tillfälle att prova den nya duken jag köpte idag på Lantmännen. Det var en sån där superabsorberande och den var fruktansvärt bra. Förstår inte varför jag inte köpt en sån tidigare. Istället för att använda tre vanliga handdukar som blir dyngsura så använde jag bara en efter att ha torkat honom med denna duken. Perfekt!

Sen blev det städning av badrummet i två timmar. Ja du läste rätt, två timmar tog det. Jag skrubbade noga med tandborste så nu är det skinande rent. Övergick sen till putsning av köket, tvättning av kläder och dammsugning. En halvtimme hann jag plugga innan det var dags för att förbereda middagen. Det blev tacos och familjen Lindqvist/Söderqvist gjorde oss sällskap. Mycket trevligt!



Lilla Freja får en puss av Zeke

Nu är magen mätt och huvudet trött efter lite vin så nu somnar man gott :)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar