tisdag 6 september 2011

Jakten på köttbullen!

Återigen var det en lång dag i skolan. Huvudet orkar inte riktigt att hänga med under en hel dags föreläsningar. Idag har jag iallafall inte haft ont i huvudet så det är ju ett plus. Fick veta praktikplats idag och det blev naturvårdsenheten på Länsstyrelsen. Kanske inte riktigt mitt område, men det blir nog kul iallafall. Det är ju alltid bra att knyta kontakter med Länsstyrelsen. Ska ringa min handledare i morgon så då får jag veta lite mer om vad jag ska göra nästa vecka.

Ikväll la jag ut en köttbullerunda till Zeke här hemma och det var mycket uppskattat. Svansen var i vädret och nosen i backen nästan hela tiden. Han tycker att det är så kul!




Det kan ju faktiskt gömma sin en köttbulle i
 palmen.


 Sen hade ju husse varit i djuraffären på vägen hem från jobbet så Zekes godislåda är nu välfylld. Husse hade köpt en annan sak i djuraffären också, som inte var riktigt lika uppskattat av mig. Han hade inhandlat en liten söt mus till sin monsterfisk. Musen var ju död och stelfrusen, men ändå! Tycker det är lite otäckt. Monsterfisken bor själv i det akvariet nu så någon mer fisk ska han inte få smaka på.

Monsterfisk vs frusen mus


I morgon fick vi en ny tid hos veterinären som passade oss bättre. Så nu längtar Zeke tills stygnen är borta. Mindre än ett dygn kvar :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar