onsdag 7 september 2011

Nu är Zeke lycklig

Veterinärbesöket är över och tratten är borta. Man kan inte påstå att veterinären hade bråttom idag iallafall. Han pratade på i över en timme, men det var bra för då fick jag svar på alla mina frågor. Han tyckte att Zeke gick jättefint på benet, till och med bättre än förväntat. Han målade upp bilder på hur operationen gått och jag frågade en massa saker. Jag frågade bland annat hur Zekes fortsatta liv kommer att bli. Jag vet ju att leden inte ska ansträngas för mycket och att agility inte är någon gren att tänka på, men jag var rädd att han inte skulle kunna leka med andra hundar. Som tur var skulle inte detta vara något problem. Inte ännu iallafall. Sen får man ju se hur gammal han blir innan han får ont.. Om han nu får ont, vilket vi inte hoppas på. Vi vill ju ha kvar honom länge! Fick tips om att ge honom glukosamin (eller vad det nu hette) i maten för att fördröja processen, så detta ska inhandlas i morgon.

Veterinären misstänkte att Zeke har magkatarr så vi fick Losec utskrivet också. Han äter ju dåligt och när han inte ätit så kräks han ibland. Tydligen kan magkatarren göra så att han inte vill äta. Han tyckte inte att det vore så konstigt om han hade magkatarr med tanke på allt Zeke varit med om i sitt korta liv. Kan ju vara värt att prova medicinera och se om det hjälper.
Jag berättade för veterinären att jag blev orolig över att han inte äter som han ska, eftersom min tidigare hund (Ozzy) inte heller åt och att det sen visade sig att han hade en stor tumör i binjuren. Han blev nästan chockad över min berättelse och tyckte att det var väldigt ovanligt. Speciellt med tanke på tumörens storlek och hundens unga ålder. Ja chockade det blev vi allihop när detta hemska hände :(

Vi skulle tydligen på återbesök vid månadsskiftet igen. Det blir många besök!

När vi kom hem från veterinären blev Zeke heltokig. Han flög runt som en dåre. Förmodligen överlycklig över att bli av med tratten som bara varit till besvär.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar