lördag 24 september 2011

Trevlig fredag!

Idag var det meningen att vi skulle träffat älgar innan vi åkte till mamma och pappa, men eftersom lillkillen varit snuvig hela natten så ställde vi in det. Vi får helt enkelt hälsa på dem en annan dag. Det blev istället en liten snabb shoppingtur utan några gnälliga män. Männen fick istället stanna hemma för att spela NHL och passa barnen. Dessvärre hittade jag inte något kul att köpa. Får nog bli en shoppingtur snart igen. Därefter åkte vi till landet där vi fick massa god mat och efter maten blev det en skogspromenad. Vi hittade kantareller som vi plockade eftersom Kanadafamiljen älskar svamp och i Kanada har de ingen som går att äta. Sen bjöds det på kaffe, kakor och bakelse och mättnaden varar ännu. På vägen hem stannade vi till hos syster. Det var riktigt kul att se när systersonen Emil började leka med barnen. På något konstigt vis lyckades de kommunicera, trots att de inte pratade samma språk och det var riktigt kul att se. I morgon blir jag ensam hemma när de andra åker till Astrid Lindgrens värld. Jag skulle göra nästan vad som helst för att följa med, men jag vill verkligen klara min tenta så jag får vara hemma. Eller ja.. Zeke håller mig ju sällskap iallafall och det duger. Han brukar lyckas underhålla mig. Eller åtminstone värma mina fötter under skrivbordet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar