torsdag 1 september 2011

Idag var det en låång dag i skolan.. Eller det kändes åtminstone så. Är ju inte van vid att sitta stilla så länge efter att ha varit ifrån det hela sommaren. En föreläsning på 4 timmar i ett sträck känns som en evighet då. För att inte tala om hur huvudet känns efteråt. I morgon har jag bara lab i två timmar och sen tar jag helg. Skönt! Ännu skönare är att helgen ska spenderas på landet. Har inte varit där på hela sommaren, men nu när husvagnstiden är över så är det dags igen. Ska bli riktigt avkopplande och härligt. En fågel viskade dessutom att det skulle bjudas på grillat i morgon, vilket ska bli väldans gott.

I morgon skulle Martin tydligen ha fredagsfika på jobbet så jag fick slänga ihop en passionsfrukts-cheesecake. Det är det godaste jag vet, men tyvärr får jag ju inte smaka.

Resultatet. Hoppas den är lika god som den ser ut.

Zeke håller sig på balkongen ikväll där han:

Spanar...
och äter regn :)

På måndag är det dags att plocka bort hans stygn och då blir han ju även av med tratten. Tycker tiden har gått fort efter denna operationen. Igår var det redan en vecka sen. Han är fortfarande väldigt halt. Efter den förra operationen haltade han ingenting, men det kan ju bero på att den här operationen blev större. Ska ta upp diskusionen om rehabilitering med veterinären igen och se vad han säger denna gången.





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar