torsdag 29 september 2011

Pojkspolingen håller på att bli vuxen

Ja här övar Zeke för fullt. Det är minsann inte lätt att hålla balansen på tre ben och kissa samtidigt.
Det hela började i förrgår då vi var på Öland. Vi står och tittar på en skylt och då ser jag i ögonvrån att Zeke beter sig väldigt konstigt. Han luktade på marken, lyfte ena bakbenet ett par centimeter och kissade samtidigt som han liksom hoppade framåt. Fattar inte hur han lyckades med att inte kissa sig själv på frambenet.

Igår när Martin var ute med honom så luktade han på en buske där jag vet att många hanhundar markerar. Samtidigt som han luktade så kissade han på marken. Trots att det är asfalt som han aldrig vill kissa på. Han är nämligen en gräskissare. Förmodligen trodde han att han kissade in i busken, men han glömde ju det där med att lyfta på benet.

Vi får väl se hur lång tid det tar för honom att lära sig hur man gör. Min erfarenhet av Ozzy säger mig att det kommer att bli ett antal nerkissade framben innan balansen hittas. Det blir nog många vändor i duschen framöver.

Zeke är nu 11,5 månader och jag trodde att han skulle börja markera för en månad sen, men han kanske är lite sen i utvecklingen :) Bättre sent än aldrig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar