torsdag 22 september 2011

Fullt ös medvetslös

Så känns det faktiskt ibland. Är ju inte van vid att ha så många inneboende under en så lång tid. Är inte heller van vid att bo ihop med tre barn, vilket innebär mycket stoj och stim. Att dessutom ha en hund som älskar att leka med barnen gör inte att det blir lugnare här hemma. Men det är samtidigt kul och jag försöker klämma in lite plugg mellan varven, då det är lite lugnare här hemma och när jag orkar för jag är fruktansvärt trött nästan hela tiden. Det är tråkigt att jag inte kan vara med på alla deras aktiviteter och utflykter, utan måste sitta hemma och plugga.

Igår började dagen bra. När jag vaknat kollade jag mailen och såg då att jag fick G på senaste tentan som jag var så orolig för att jag kanske inte hade klarat. Resten av gårdagen ägnades åt att labba och sitta på biblioteket med skolarbete. Fick riktigt mycket gjort; litteraturuppgiften blev klar, powerpoint blev gjord och en labrabbort blev färdig. Fler sådana kreativa dagar önskas.

I morgon ska jag dock följa med gänget på utflykt hela dagen. Först ska vi till en älg- och viltpark för att se på djuren. Sen fortsätter färden mot mina föräldrar där vi ska bli bjudna på middag och eventuellt blir det en skogspromenad om vädret tillåter. På hemvägen hoppas jag att vi hinner stanna till hos syster med familj. Är lite nyfiken på deras nya marsvin.

Tror jag får köra hårdplugg på lördag då alla utom jag ska till Astrid Lindgrens värld i Vimmerby. Hade gärna följt med, men jag måste ju passa på att plugga när tillfälle ges att vara ensam hemma en hel dag. Livet är hårt ibland!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar