fredag 30 september 2011

Sommardag?!

Idag har det nästan varit varmare än det varit på hela sommaren. Helt underbart och då är det ändå den sista dagen i september. Man kan ju undra vad som händer med vårt klimat egentligen.

Hade tenta på förmiddagen, men gick redan efter två timmar. Det är ingen idé att sitta och plåga sig längre när man har svarat på det man kan. Känns skönt att ha den gjord, men lite jobbigt att behöva vänta i tre veckor på resultatet. Vill ju veta nu så att man slipper gå och fundera på det.
Efter tentan var gjord åkte vi till Öland. Det är ju Öland skördefest den här helgen och det är väldigt mysigt. Vi mötte upp mamma och pappa som campar i Borgholm och åkte sedan till Sandvik. Här brukar vi plocka sten till akvariet och eftersom vi nu får hem vårt nya akvarium på söndag så behövde vi lite fler stenar. Den här gången plockade vi kalksten så det blir nog riktigt snyggt. Vi åt även lite mat på en mysig fiskrestaurang vid hamnen. På vägen hem stannade vi och fikade vid havet. Zeke badade. Han hoppade från bryggan för första gången och det tyckte han inte alls var läskigt så han gjorde om det igen.

Ikväll firar jag att tentan är gjord med ett glas vin. Förhoppningsvis somnar man gott ikväll och i morgon ska jag bara göra saker som jag vill göra, utan att behöva känna att jag måste plugga cellbiologi. Blir nog en runda på skördefesten skulle jag tro.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar