tisdag 21 augusti 2012

Blä tycker Zeke

Ja han tycker inte om när jag pluggar. Då får han ju ingen uppmärksamhet utan måste roa sig själv så gott det går. Jag hade lite papper i soffan där jag satt och pluggade. Skulle bara hämta ytterligare ett papper och när jag kom tillbaka så hade Zeke ockuperat min plats och mina papper. Antingen var det för att han är intresserad av Biokemi eller så var det för att han ville ha uppmärksamhet. Tror det var det sistnämnda för vem gillar egentligen Biokemi?


Fiskarna la ju ägg för ca en vecka sen. Idag blev de frisimmande och vi håvade upp några för att skilja av dem så att de inte blir uppätna. De bor nu i en liten nätbur i akvariet. Det är väl ca 200 yngel totalt så mamman och pappan har ett ganska stort antal kvar hos sig som de tar hand om. Gångerna innan då vi fått yngel har ju resterande fiskar mumsat i sig alla ganska snabbt. Tredje gången gillt nu så lyckades vi. Om vi nu kan hålla liv i ynglen som vi fångat upp vill säga.

Mamma, pappa och massa barn

Infångade yngel
Resterande tiden av dagen får väl tillägnas böckerna. På torsdag ska jag nämligen på äventyr så då missar jag pluggtid. Då ska jag rida islandshäst och det ska bli väldigt mysigt.




1 kommentar:

  1. Fast, så smart som Zeke verkar o vara, så vet du ju aldrig, ler. Så fin han ser ut där han ligger och funderar, he.

    Här har man också akvarium, fast har inte så fina fiskar i och jösses så många fisk bebbesar, å så roligt.
    Smart att flytta dom till ett eget hus, för kan tänka mig att dom skulle sluta som middag, fiskar är bra skumma, äter upp sina egna, tur man inte är fisk då, haha.

    Å, här har man inte ridit på många år, men en dag så… Glöm nu inte hjälmen.

    Angående sovandet, så ska här byggas en liten valphage utav kompost och ställas bredvid sängen, bäst så ingen olycka händer då valpen kan ju ramla ner.

    Tack för tidningsrådet och här hoppar man över det då jag också tror att det kommer läras in snabbare utan det.

    Ha det så gott nu. Kramiz

    SvaraRadera