torsdag 23 augusti 2012

Öland sett från ryggen på en islänning

Oj vilken härlig dag det varit idag. Började med plugg. På eftermiddagen åkte Emmy, Anna och jag på utflykt till Öland. Först stannade vi i Färjestaden och tog en fika i hamnen. Det var trevligt trots att vi var omringade av getingar. Åt en god morotskaka och drack en god kopp kaffe. Sen fortsatte färden ner mot Kleva och Kollberggården där vi red Islandshästar. 1,5 timme hade vi bokat och hästarna var färdiga när vi kom. Jag fick en söt häst vid namn Goliat. Han var mycket snäll som tur var och tydligen en riktig islänning då han importerats.
 
Goliat
 
Vi red på helt underbara idylliska platser med blandad terräng. Det var skog, åkrar, landsvägar och längs havet. Jättefint och helt underbart att få uppleva det från hästryggen.
 
 



Goliat var som sagt snäll, men han var även lite svår. Vi provade alla fem gångarterna, men Goliat ville helst trava så fort vi skulle tölta. Ibland kom passgången in också. Det var väl det enda negativa med honom. Ja sen ville han äta hela tiden också och blev väl aningen sur på mig när han gång på gång försökte, men inte fick.
 
Den här dagen gav mersmak. Jag vill rida mer! Kommer definitivt bli fler turer på hästryggen framöver.
 
Redan nu har jag ont i baken och i morgon kommer jag säkert ha sån träningsvärk så jag knappt kan gå. Det är ju tyvärr så när man inte använder dessa muskler i vanliga fall.
 



1 kommentar:

  1. Vilket mysigt och spännande äventyr :)

    Här flyter allt bra på och trött efter första nattens få timmar men, I Love It :D

    Trevlig helg önskas. kramiz

    SvaraRadera