måndag 27 augusti 2012

Bråda dagar

När man äntligen är helt ledig så finns det en massa saker som man vill göra. När det är fint väder kan man ju inte bara sitta inne och dega.
 
Igår tog jag ledigt från både hund och sambo. Åkte till min höggravida syster som bor cirka åtta mil bort. Eftersom bebisen inte behagar komma ut så fick det bli ett besök redan nu. Förhoppningsvis kommer bebisen ut vilken dag som helst. Då får det bli ett besök till.
Syrran och jag tog en runda till Kristianopel där vi åt björnbärspaj och promenerade i de fina omgivningarna. Jättevackert!
 
 
 
Därefter åt vi kroppkakor, pratade och dagen avslutades med en promenad. Ingen bebis den dagen alltså.
 
Idag hade Zeke och jag sovmorgon. Tur man har en hund som är morgontrött! När jag väl kommit ur sängen och druckit morgonkaffet tog jag igång med de båda akvariena. Fiskbebisarna lever faktiskt fortfarande. Med tre mål mat om dagen så växer de trots allt. När fiskarna fått nytt vatten åkte Zeke och jag ut i skogen. Tanken var att bara promenera, men sen hittade jag tre kantareller i vägkanten. Min tanke var då: - Jaaa, svampplockning! Började då irra runt i skogen och leta. Känner mig inte så hemma i just den här skogen så jag fick ju försöka hålla mig nära vägen. Efter 1,5 timme hade jag inte hittat fler än de där tre svamparna i vägkanten så då fick jag ge upp och inse att det regnat för lite i sommar. Det fick bli powerwalk istället. 2,5 timme var vi i skogen så jag hoppas att Zeke var nöjd med det. Just nu går ögonen i kors på honom iallafall.
 
Redo för en tur i stora skogen
 
Vita Vargen i sin rätta miljö

Zeke bökar värre än ett vildsvin i skogen

Det roligaste i skogen är tydligen att bära på gamla nerfallna träd.
 Det värsta med att gå med Zeke i skogen är att han hela tiden envisas med att bära på stora grenar/pinnar/stockar. Sen kommer han i full fart bakom så att man får stora rivsår på benen. Han förstår ju inte riktigt att man inte kan springa förbi med en lång grej i munnen.
 
Nu är det dags för dammsugaren att få komma fram. Sen ska det bakas blåbärspaj för ikväll får vi besök. Får väl ljuga om att jag hittade blåbären i skogen, men egentligen köpte jag dem på Ica på vägen hem.
 
 



4 kommentarer:

  1. Å så roligt med bebis, hoppas att allt går bra för systern din, håller alla tummar!”

    Här ska också bäras på pinnar, som tur är dom ännu små, men nu vet man vad man har att vänta, fnissar. Här har man två morron pigga busar, så det är bara upp med tuppen, jäspar stort.

    Visst är han söt den lillen och det ska bli intressant och se om han blir så långpälsad, då vetten sa att hon sett ännu mer långhårigare valpar, hm. Fast kanske ändå skönt att det blir kortare med tanke på fällningsperioderna, ler.

    Jätte fina kort och vilken fin havsutsikt;)

    Ha det gött. Kramiz

    SvaraRadera
  2. På dina bilder ser Ice ut precis som Zeke gjorde i samma ålder så jag tror att han kommer få snarlik päls. Alltså inte jättelånghårig. Sen kommer ju pälsen att bli annorlunda när Zeke blivit lite äldre så kanske blir mer päls med åren. Hår på golven har man dock så att det räcker och blir över :)

    SvaraRadera
  3. Hoppas er dag varit bra. Här tränas inkallning och nu när det går så bra så vågade man släppa Ice. Vad har ni för aktiviteter? Tävlar ni och i så fall i vad?

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vi tävlar inget och har inga planer just nu på att göra det heller. Hade Zeke varit helt frisk i benen så hade vi kanske gjort det. Hade planer på agility, men nu går ju tyvärr inte det. På grund av benen så har mycket vardagsträning kommit på efterkälken så det är sånt vi jobbar på nu. Han är fortfarande väldigt valpig så jag tror hans valptid blev lite förskjuten när han hade ont och inte fick röra sig under en längre tid.
    Han tycker dock att det är kul att spåra så det gör vi ibland.

    SvaraRadera