onsdag 15 augusti 2012

Tomt x2

Nu är det inte bara tomt här hemma. Nu är det tomt i mitt huvud också. På tentan idag blev det en total tömning av hjärnan under fyra timmars tid. Nu är det bara att hoppas på att det gav resultat också. Hatar känslan som jag alltid får efter en tenta. Först är man sugen på att göra en massa saker som man inte kunnat göra innan på grund av att man pluggat. Efter att man kommit hem kommer dock huvudvärken smygande och man är jättetrött, men man kan absolut inte somna. Man är inte sugen på att göra något alls. Man orkar det inte heller.

Igår skulle jag gå och lägga mig tidigt för att vara pigg idag. Vid halv elva gick jag till sängs och ställde alarmet på 05:15. Somnade inte förrän vid ettiden så jag var ordentligt trött när klockan ringde idag. Tror det berodde på flera olika saker. Jag var nervös, tänkte på allt jag skulle kunna till tentan, det var varmt och det var framför allt helt tyst.

Zeke har det iallafall jättebra som jag förstått det. Han springer runt och leker i trädgården, men mest åker han nog båt om dagarna.

Igår kväll fick jag den här bilden. Båttur i solnedgången. Vackert!


Och idag fick jag den här. Zeke håller koll fram i båten.


I morgon kommer de hem igen och det ska bli skönt med lite sällskap. Vill ha lite liv och rörelse här hemma. Just nu är det bara fiskarna som lever loppan i akvariet. De har lagt ägg för tredje gången på 1,5 månad och nu vaktar de dem intensivt. Då blir det lite hopp och plask i akvariet.




1 kommentar:

  1. Stackare där och inte konstig att du hade svårt att komma till ro. Här har funkar man aldrig normalt under hög stress, fy för denne… tur man inte pluggar, he.

    Skönheten ser ut att ha det hur mysigt som helst och nån nöd har det då inte varit på honom, he. Kan tänka mig att det ska bli skojigt när busen kommer hem… Ha det så gött och puss på söta nosen där / Marre

    SvaraRadera