torsdag 30 augusti 2012

Frihet

Frihet innebär ju att man får göra vad man vill och som man vill. Så känner jag just nu när jag inte har några måsten. Jag vaknar på morgonen och tänker efter vad jag vill göra under dagen. Skön känsla!
 
Idag åkte Zeke och jag till Ekö för att promenera. Han fick även tillåtelse att blöta ner sig efter mycket gnällande och dragande mot vattnet. Vi gjorde en liten överträdelse. På skylten vid badplatsen stod det att hundar inte fick vistas på badplatsen från 1 maj till 31 augusti. En dag mer eller mindre tyckte vi inte spelade så stor roll och det var ju dessutom helt folktomt. Funderade dock över en sak. Betyder detta att det på lördag är höst? Hemskt!
 

Det är väldigt fint på Ekö. Förutom badstranden finns det även båtplatser med många fina båtar att titta på.


Zeke var dock mest intresserad av en fiskmås som förmodligen trodde att vi hade mat med oss. Hade ju köttbullar i fickan, men vet inte om fiskmåsar äter det. Kanske jag som blivande biolog borde veta!?
 


På kvällen fick vi trevligt besök. Vi lagade god middag, pratade och tittade på tv. Hundarna busade till och från. Joline börjar bli gammal och är inte lika sugen på att leka hela tiden som Zeke vill. Svårt att få till bra bilder på dem, men ibland lyckas man få med båda två på en bild. De ser ju dock inte alltför glada ut när de måste stå still.
 


Glimten i ögat har de ju iallafall. Annat kan man ju inte säga!
 

 
Vad jag är sugen på att göra i morgon har jag redan bestämt. Vi ska åka ut till landet och vara där över helgen. Det blir mycket bus i trädgården och sen skogspromenader så klart.
 
 
Igår blev jag äntligen moster till en söt liten pojke. Han trivdes lite för bra där inne, men så kom han äntligen ut tolv dagar över tiden. Nu längtar jag tills jag får träffa det lilla knytet.
 
 


2 kommentarer:

  1. Hälsa och gratulera syster din till sonen!

    SvaraRadera
  2. Grattis moster o så roligt :D

    Här har du en till liten envis herre, haha. Härligt bilder som alltid här inne hos er.

    Ha det fint. Kramiz



    SvaraRadera