tisdag 14 augusti 2012

Vad tomt det blev!

Idag försvann Zeke och husse iväg. Det blev så tyst och tråkigt här hemma. De åkte till Fagerhult för att fiska och kommer inte hem förrän på torsdag. Två hela nätter ska jag sova utan snarkande ljud från dem. Själv kunde jag inte följa med eftersom jag har tenta i morgon. Zeke får ju roligare där än att sitta och glo på mig här hemma när jag pluggar. Nu kan han ju istället springa runt på landet och så åka båt förstås. Det blir kul för honom.

Fick en bild på mobilen nyss och Zeke verkar ju ha det bra iallafall.



Det är lite jobbigt att inte ha en hund att tänka på. Man är så van vid att vakna av en blöt nos i ansiktet och att gå ut på rastning på morgonen. Nu har man bara sig själv att tänka på. Måtte bara den här tentan gå vägen nu när jag inte kunde följa med dem som jag så gärna ville!

Har ju förresten glömt berätta att jag kom in på de kurserna jag sökte. Fick veta det förra veckan och blev otroligt glad för det. Kurserna är Djurhållning med inriktning mot lantbrukets djur 15 hp och Etologi (läran om djurs beteenden) 15 hp. Fram till den 20:e januari kommer jag att plugga på distans och har därmed mycket mer tid för Zeke och kan planera dagarna precis som jag själv vill. Otroligt skönt! Istället för att sitta i en föreläsningssal ska jag framöver sitta i soffan med datorn i knät och titta på föreläsningar.




2 kommentarer:

  1. Söt du är älsklingen ! Kommer snart hem igen! Zeke å jag saknar dig!

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mig att saknaden är stor, men sötnosen ser ju ut att ha det hur mysigt ut som helst… Jättefint kort och så vackert han ligger ;D
    Grattis, så roligt för dig och hoppas det ska gå bra med tentan!”

    Ha det gött. Kramen.

    SvaraRadera