tisdag 30 augusti 2011

Effektiv dag!

Idag var jag ledig från skolan. Tänkte vi skulle haft lite längre sovmorgon än till klockan sju, men det tyckte inte Zeke. Jag gjorde som han ville och gick upp. Bra var väl det för då kom jag igång i tid med alla dagens bestyr. Jag har faktiskt varit riktigt duktig idag om jag får säga det själv. Jag började med att putsa alla fönster (har ju bara 10 st så det gick ganska fort). Sen skrubbade jag balkongen och planterade om en palm. Efter det blev det tvättning av sängkläder och dammsugning av hårigt golv. Hann med att plugga ett par timmar också. Sen packade jag in Zeke i bilen. Veterinären ordinerade ju promenad i högt gräs för att han skulle böja ordentligt på benet så detta gjorde vi. Var ju inte helt lätt att hitta ett bra ställe med högt gräs när man bor i stan så vi fick åka en bit.

När husse kom hem från jobbet fick Zeke en ny leksak. (Jag skrev ju igår att han blir bortskämd). En pipande pelikan var det och den blev han väldigt glad för :)


Nu har vi alla tre ätit kinesmat och Zeke gillade kinesernas oxfilé.
Blev en runda till videobutiken också, för en kväll som denna passar inget bättre än lite filmmys i soffan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar