tisdag 15 november 2011

Lådrensning

Det är inte roligt, men ibland måste det göras. Alla gamla saker man aldrig använder ligger ju bara och skräpar. Nu får det vara slut på detta. Jag ska gå igenom varenda garderob, skåp och alla lådor så att det blir ordentligt gjort. Idag tog jag en titt i Zekes byrå. Och ja, han har faktiskt en hel byrå med bara hans grejer. Översta lådan innehåller godis av alla dess slag, mellanlådan innehåller allt möjligt som t.ex hans handdukar, klosax, tandborste och tandkräm. Idag tittade jag i den nedersta lådan som innehåller hans "kläder". Nej jag brukar inte klä på honom, men ibland kan det vara bra. Insåg att han nog växt en hel del när jag provade dem på honom. I år får nog någon annan hund vara tomte på julafton.

Kanske inte överlycklig över att bli med på kort i detta pinsamma läge.

Tomtedressen som han var så söt i förra året kändes lite väl trång.

Idag var det även dags för mig att gå till vårdcentralen för att få min Twinrix-vaccination. Jag är förkyld och då ska man egentligen inte ta den, men eftersom jag redan hade haft problem med att boka om min tid innan så lurade jag dem när jag kryssade JA i rutan "känner du dig helt frisk?". Det börjar bli lite tight om tid så det var lika bra att få det gjort. Nu är det bara en spruta kvar och drickvaccinet mot Colera fick jag med mig hem idag så det kan jag ta när jag vill. Det är inte billigt med alla kostnader runtomkring resan. Pass ska ordnas och bara vaccinet kostar 2700 för Martin och mig. Visserligen är det ju värt det om man slipper få Hepatit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar