torsdag 10 november 2011

Nattmänniska

Det finns inget värre än att gå upp på morgonen just nu. Har inte varit så här morgontrött tidigare och jag vet inte vad det beror på. När jag tagit mig ur sängen känner jag mig inte alls pigg i huvudet. Jag går som i en dimma och gör bara det jag måste. Att plugga på morgonen är inte att tänka på. Som tur är så är Zeke inte heller särskilt pigg på morgonen (med undantag från när vi är på landet). Han ligger gärna kvar i sängen medans jag duschar och gör mig i ordning. Ingen brådska att ut och kissa då inte.
Min trötthet sitter i ända tills ungefär klockan sju på kvällen. Då är jag redo för att få in litteraturen i huvudet. Det blir därför många sena kvällar för mig och Zeke tittar på mig med bedjande ögon då han vill gå och lägga sig. Som tur är så sover ju redan husse så då får han göra honom sällskap.

Idag var tröttheten ännu värre än vanligt. Hade laboration med eter i ett femtimmarspass i eftermiddags. Trots att vi höll oss i dragskåp så låg eterdoften tung i rummet och nu förstår jag hur effektivt det måste varit när de sövde ner folk med eter förr. Det var lite jobbigt eftersom man måste vara snabb och effektiv under laborationerna. När jag sen kom hem höll jag på att somna sittandes i soffan. Nu är jag dock pigg igen så nu ska jag trycka in lite trevlig kemikunskap i hjärnan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar