onsdag 9 november 2011

Lillördag

Nä, inte för min del. För mig är det bara en helt vanlig onsdag och en lite fattigare sådan än vanligt. Började med en lite nyttigare diet igår. Ska prova på någon form av GI-metod. Jag vill bara gå ner ett par kilo så jag får se hur seriöst det här blir. Kanske unnar mig lite popcorn till "Bonde söker fru" ikväll. Fast det kanske är GI? Jag har ingen som helst koll, men jag vet att popcorn växer ovanför jord så då borde man väl få äta det. Godis blir det inget i veckorna nu. Känner mig redan snurrig i huvudet för jag har ett stort sockerbehov när jag pluggar. Det blir som en liten avgiftning för kroppen och det är ju alltid bra.

Idag fick vi paket på posten och det är alltid lika roligt. Det var våra maskeraddräkter som vi ska ha på oss på lördagens maskerad. Kan dock inte avslöja nu vad vi ska vara utklädda till. I morgon kommer det också ett paket i brevlådan, men det är inget roligt paket. Det är bara studentlitteratur, nomenklatur, som jag helst hade varit utan.

Zeke har haft en hemma-dag med mig idag. Han tyckte det var jätteroligt att göra mig arg när jag pluggade. När jag satt och skrev låg han brevid mig i soffan. Ett flertal gånger ville han ha min uppmärksamhet och sparkade mig då på armen så att pennan slant. Fick sudda många gånger kan jag säga. Först tyckte jag bara att det var gulligt, men sen tröttnade jag och gav honom ett grisöra istället. Och ja, det blev ju en belöning för oss båda. Jag slapp ha honom i soffan och han fick något gott. Vad skulle man göra utan grisöron?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar