tisdag 1 november 2011

Så skönt!!

Hade tenta i allmän kemi idag och det känns fruktansvärt skönt att ha den gjord. Hur det går det får vi se. Fem timmar var alldeles för lite för en tenta på 90 poäng. Jag kan nämligen sitta och räkna på en uppgift i en halvtimme så jag hann inte riktigt klart tills tiden var ute.

Efter tentan kände jag mig fri från plugg och detta firades med lite tacos. Zeke håller oss dock sysselsatta. Han har fått så otroligt mycket energi sen han blev bra i benen. När älgjakten är över måste vi ut i skogen och spåra lite. Nu får vi sysselsätta oss med köttbullegömmor här hemma. Han har även lekt en hel del med kompisen Joline. I söndags var vi ute i den inhägnade fårhagen så att vi kunde släppa dem lösa. Sist de lekte utomhus var i april innan benproblemen kom så det var verkligen på tiden. Han tyckte att det var jättekul att få springa runt och jaga Joline när hon hade pinnar i munnen. Det märks att de känner varandra väl nu för Zeke vet exakt hur nära han får komma henne när hon hittat en pinne och han vet också att han inte får gå över henne när hon ligger på golvet. Joline är väldigt dominant, men det ska hon ju vara också. Därför är hon en väldigt bra lekkompis för Zeke lär sig hur man ska bete sig på ett bra sätt. Hon har aldrig varit dum mot honom, utan bara visat med kroppsspråk och läten.

I morgon ska vi ta en riktig sovmorgon för en gångs skull. Fast i och för sig så brukar jag inte kunna sova på morgonen när jag tänkt sova länge. Typiskt att man alltid är som tröttast när man är tvungen att gå upp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar