fredag 3 juni 2011

Äntligen!

Som jag har längtat till terminens slut! Ändå känns det konstigt att inte behöva tänka på en massa måsten med inlämningsppgifter, seminarier, projektarbeten och tentor.
Idag har jag skickat in de sista momenten så nu är jag helt ledig i tre hela veckor innan jag börjar jobba.

Så vad ska jag då hitta på under min ledighet?
Jo en sak är säker iallafall. Zeke ska få rejäl träning, eftersom det blivit lite lidande under den här sista jobbiga kursen i slutet på terminen. Dock är hans ben inte helt bra ännu. När han ansträngt det för mycket haltar han fortfarande, men inte alls lika mycket. Återbesök hos veterinären i nästa vecka. Men vi ska iallafall vara ute lite mer och miljöträna, få honom att sluta dra i kopplet, få igång honom med klickern ordentligt och sen måste vi träna på att ställa upp honom snyggt så att vi äntligen kan komma iväg på utställning i sommar. Måste även komma igång med spårningen.
Som ni förstår finns det en hel del slipning kvar på denna diamant, men det ska vi fixa!

Sysslolös kommer jag nog inte att bli i sommar iallafall :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar