torsdag 30 juni 2011

Uppdatering angående rehabilitering

Fick ett tips om att det skulle finnas rehabavdelning på Läckeby djursjukhus. Kollade deras hemsida och mycket riktigt, där hade de ett sånt där gåband i ett badkar (vet inte vad det kallas).

På lunchen begav Martin och jag oss till Kalmar djursjukhus. Dels för att boka en tid för ytterligare en röntgen och dels för att kontrollera om de hade något samarbete med Läckeby djursjukhus så att man fick rehabilitering där. Något samarbete hade de dock inte, men vi fick ut Zekes journaler utifall att vi skulle behöva ge dem till Läckeby. Vi bad även om att få bli uppringda av vår veterinär för att få mer info.

Ett par timmar senare ringer veterinären upp mig och säger återigen att någon rehabilitering inte behövs. Han tyckte att operationen gick så pass bra och över alla förväntningar så Zeke skulle bli bra ändå. Jaja, där fick man känna sig lite envis och dum. Han tyckte ändå att det var en bra idé att simma honom i havet för det skulle bara vara bra att han rörde lite på sig.

Nu ger jag iallafall upp det här med rehabilitering, trots att det står överallt hur viktigt det är. Vi får lita på vår veterinär och skulle något gå åt skogen så vet jag ju vem vi ska skylla på!

Om en stund ska vi bege oss till stranden för att svalka av oss alla tre. Och så träna också förstås :)


1 kommentar:

  1. Jag tycker du ska kontakta veterinär angående rehabilitering. Rehabilitering efter en OCD-operation är jätteviktigt så att rörligheten i leden blir normal.

    SvaraRadera