söndag 12 juni 2011

Helgen

Ja den gick fort vill jag lova.. I fredags höll älsklingen och jag på med förberedelserna inför han 30-årsfirande till sent på kvällen. På lördagsmorgonen gick vi upp tidigt och fortsatte att greja. Det blir ju en hel del saker att frakta när man inte har kalaset hemma för Martin hyrde seglarklubben. Klockan två kom ett 40-tal gäster och det var en riktigt trevlig eftermiddag. Alla verkade nöjda med maten så det var skönt att höra! Jag var lite orolig över att inte maten skulle räcka eftersom jag är lite nybörjare på sådana här stora kalas. Jag oroade mig i onödan för det blev väldigt väldigt mycket mat över. Mamma hade gjort tre stora marängtårtor som blev mycket omtyckta. Jag hade aldrig klarat av att göra så goda tårtor själv. Vädergudarna var med oss för det var precis lagom varmt och regnet höll sig borta.

Matkö

Älsklingen ser ut att vara lite barnsugen.
Klockan sex ramlade kompisarna in och då var det bara att ta fram maten igen för ytterligare en sittning. Även kvällen blev lyckad och jag tyckte att det var riktigt trevligt. Jag hade förberett lite lekar och tipsrunda och som tur var regnade det inte så att vi kunde genomföra dem. Festen varade ända till klockan tre på natten då vi tog taxi hem. Fick även två övernattare med oss hem.
Zeke var superduktig hela dagen och höll sig lugn, trots att det var en massa barn som sprang runt och lekte. Jag är riktigt imponerad över honom! Framåt småtimmarna tyckte Zeke att det fick vara nog. Då tog han ett skutt upp i soffan där han somnade. Sen låg han där tills vi åkte hem.

Tröttkepsen
Idag var man inte så pigg när man vaknade, men var ju tvungen att skärpa till sig eftersom lokalen skulle vara städad och klar till senast klockan elva. Det är ju inte riktigt det man är sugen på efter att bara ha sovit ett fåtal timmar. Det var bara att gå raka vägen ur sängen och ut till taxin. Bodell som övernattat hos oss var snäll och hjälpte oss så att vi blev färdiga i tid. Efter det åkte vi och köpte en tv. Martin skulle ha en så stor tv så den gick inte in i bilen. Den fick istället lastas i en lastbil.
Kvällen har spenderats i soffläge med tittande på nya tv:n. I jämförelse med tv:n ser mitt stora akvarie på 375 liter litet ut så nu skulle jag vilja ha nytt akvarie också :)

Till och med stora Zeke ser liten ut framför tv:n :)
Nu ska jag sova om jag kan. Känner mig orolig i hela kroppen och jag antar att det har med Zekes operation att göra. Jag är allvarligt talat skitnervös!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar