måndag 27 juni 2011

Första arbetsdagen avklarad

Kändes som om det var förra veckan man var där och jobbade senast. Konstigt vilket bra minne man har med koder, nummer på nycklar mm. Skönt att vara tillbaka på sitt gamla jobb så att man slipper lära sig en massa nytt och vara osäker på sin arbetsinsats. Jag minns ju hur det var när jag började på sjukhuset för fem år sedan. Första veckan gick jag vilse i kulvertarna minst en gång om dagen och det var hemskt att inte hitta ut.

Det blev inte så mycket sömn inatt så idag är man trött. Kunde inte somna igår eftersom jag inte är van vid att gå och lägga mig vid tio på kvällen och varmt var det också. Somnade väl vid tolvtiden och sen ringde Martins telefon vid halv fyra. En timme senare vid halv fem ringde mitt alarm och då hade jag inte hunnit somna sen telefonen ringde. Det var med tunga steg man klev in på jobbet klockan sex. Lyckades iallafall ta mig en liten tupplur när jag kom hem för Zeke verkade vara lika trött som jag. Han är inte heller van vid att gå upp så tidigt för han har blivit en riktig sjusovare. Sen brukar han vara ganska trött när han varit hos Martin på jobbet.

I morgon ska Zeke äntligen få bli av med sin tratt. Den besvärar honom inte så mycket längre nu när han vant sig, men han kommer nog att tycka att det är riktigt skönt när vi tar av den ändå. Det blir ju lite lättare att gnaga ben när man kan hålla i dem med tassarna.
Har tid hos veterinären i morgon bitti för att ta bort stygnen, så Martin får följa med honom dit eftersom jag inte kan gå ifrån jobbet. Han får det tuffa uppdraget att övertala veterinären om att rehabilitering är jätteviktigt. Sist vi var där sa han flera gånger att vi inte skulle rehabilitera honom eftersom han även har växtvärk. Överallt man läser så står det att det är superviktigt att man går och simmar efter en sådan operation.

Jag kan ju tycka att det är viktigare att leden läker ordentligt än att han blir av med växtvärken. Leden kan ju ge problem i framtiden om den inte blir bra, medans växtvärken kan behandlas senare så länge han får smärtstillande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar