tisdag 14 juni 2011

Det närmar sig..

Ikväll ska Zeke göras i ordning inför morgondagens operation. Klippte hans klor tidigare idag så att han ska vara fin och snart ska han duschas och kammas. Något bad i havet blev det inte idag för vädret var inte så roligt. Nu får han inte äta något förräns operationen är över.

Har haft en olustig känsla i magen ända sen jag fick veta att han skulle opereras, men jag hoppas verkligen att allt går som det ska och att de inte hittar fler saker som är fel på honom.
Sen hoppas jag även att de tar väl hand om honom på djursjukhuset. Jag kommer nog sitta och glo in i väggen hela dagen i morgon. Helst av allt hade man ju velat vara med honom, men det får man ju givetvis inte.

Min kära sambo överraskade mig idag. Han var i djuraffären för att köpa hundschampo medans jag satt kvar i bilen och väntade med Zeke. Det tog så lång tid så jag började bli lite otålig. Men till slut kom han ut och med sig hade han en stor mal till mitt akvarie. Inte undra på att det tog tid när den skulle håvas upp :) Glad blev jag iallafall för jag tyckte att det var himla gulligt. Han mindes nog vad vi pratade om igår, då jag sa att de två malarna jag har i akvariet nu inte hinner med att göra sitt jobb eftersom det börjat bli alger på rutorna.

Den nya malen får vara en pojke och han får heta Morgan. Tycker att det är ett passande namn för de andra två malarna heter Malin och Malte.

2 kommentarer: