torsdag 23 juni 2011

Vad är det för människor?

Brukar ibland roa mig med att titta på annonser på blocket och varje gång blir man lika förbannad rent ut sagt. Många människor lägger ut annonser på sina hundar, som om de inte var något värda. Det värsta jag såg var en hund som behövde ett nytt hem så snart som möjligt, helst idag. Man kan ju undra vad det fanns för skäl till denna omplacering. Hoppas det finns en jäkligt bra anledning. Det finns ju faktiskt något som heter planering och framförhållning.

För mig är en hund en livskamrat som är en i familjen. Eftersom jag inte har några barn blir hunden min lilla bebis. Och skulle jag få barn blir hunden inte mindre viktig för det. Därför blir jag så arg när jag läser dessa annonser. Ändå läser jag dem dum som jag är.

Nu har jag fått avreagera mig lite så nu kanske jag kan somna.


2 kommentarer:

  1. Man blir både arg och ledsen när man läser på tex Blocket. De kan inte ha tänkt nånting innan de skaffade hund eller nått annat djur för den delen.

    Kan tala om att djuren är ens bebisar fast man har barn :-) Har 4 barn och alla bebisar, kvittar om det är hundar, katter, höns mm :-)

    Brukar att tänka på er och Zeke. Är bröderna minsta lilla lika, som jag förstått att de är, då måste ni ha fullt upp med att hålla honom i stillhet. Vilken fasa att behöva ha Iko på samma sätt!

    SvaraRadera
  2. Jo jag kan tala om att vi har fullt upp med att hålla Zeke stilla. Han far runt som ett yrväder. Och inte hjälper den lugnande medicinen speciellt bra heller. Det bästa man kan göra är att sitta stilla själv, så brukar han gå och lägga sig. Fast det är ju inte det roligaste att tillbringa dagarna i soffan. Nu har iallafall en vecka gått så nu är det tre kvar.

    SvaraRadera