måndag 6 juni 2011

Skithund!

Igår var vi som sagt på dop i Växjö hela dagen och Zeke var då hos hundvakt och hade skoj. Han hade varit på utflykter tillsammans med boxern Joline och de hade busat hela eftermiddagen. När vi framåt kvällningen hämtade honom bestämdes det att vi skulle på grillparty. Vi trodde att Zeke skulle vara rejält trött efter alla dagens påhitt så att vi skulle få en lugn kväll.

Väl ute i Läckeby där grillningen skulle ske satte vi oss i trädgården och band fast Zeke i ett träd precis bredvid oss. När jag gick till bilen för att hämta min jacka, ville tydligen inte Zeke stanna kvar med husse och de andra.. När Martin ropar och jag vänder mig om ser jag odjuet komma i full fart mot mig. Han hade fått upp sån fart innan kopplet tog slut så att han lyckades slita av det. Trodde att läderkoppel skulle hålla bättre faktiskt, men nu kan man ju inte lita på det. Det hela gick på två sekunder. Skithund!!

Vi fick låna en annan lina som vi satte fast honom med istället. Plötsligt dök en katt upp och samma visa igen.. Zeke sätter fart mot katten och vips så var hans sele också sönder. Skithund!!
Katten klarade sig undan oskadd som tur var. Annars hade vi varit skyldiga Anna och Oskar en ny raskatt!

Zekes verk!


När lugnet återfunnit sig hade vi en trevlig kväll med god mat och gott sällskap.

 


När skithunden inte hade mer han kunde ta sönder, roade han sig med att äta mygg istället!

Idag har jag varit på shoppingrunda och inhandlat nytt läderkoppel och ett läderhalsband som jag tror ska vara svårare att bryta sig ur. Jag tycker det är otäckt när man inte kan lita på grejerna. Tänk om han hade kommit lös här inne i stan med alla bilar. det kunde gått riktigt illa. Ska aldrig mer köpa sele eller halsband med plastspänne iallafall!

Zeke är trött idag och det är ju inte så konstigt! Han sov till klockan halv elva, gick ut och kissade och somnade sen om igen.. Tror vi ska åka till havet och bada honom lite senare när han vaknat, så att han får svalka av sig lite i värmen.

2 kommentarer:

  1. Var med om samma sak med Iko.Hade ett halsband med plastspänne,han fick syn på nått intressant, tar ett skutt och är lös. Här ute på stora vägen går mycket tung trafik, så vi hade tur att ingen kom just då.De gånger han har halsband så använder jag ett lite för stort halvstryp. Har ingen stryp effekt och är lätt att ta på och av :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, det var precis ett sådant halsband jag köpte nu. Ett i läder med en ordentlig kedja som inte ska gå sönder och det är precis lagom när det är som minst så att säga. Det är otäckt när sakerna inte håller!

    SvaraRadera