fredag 16 december 2011

Äntligen färdig..

Med alla julklappsinköpen. Oftast tycker jag att det är roligt att köpa julklappar, men ibland är det riktigt svårt när man inte vet vad man ska köpa. Det finns ju inget bättre än när man är så nöjd med ett inköp, att man längtar till julafton bara för att få se personerna öppna paketen.

Ikväll har vi haft besök och Zeke fick dambesök av Joline. När de gått hem slockade han direkt. Tänk om man hade haft en lekkompis till Zeke här hemma hela tiden. Vad trött han skulle vara på kvällarna då. Tyvärr så är det ju mycket som blir besvärligt med att ha två hundar också. För det första så hade vi inte kunnat åka på semester i två veckor, eftersom jag inte tror att mina föräldrar skulle uppskatta att vara hundvakt till två hundar samtidigt. För det andra skulle det bli lite mycket för Martin att ha två hundar på sitt kontor och för det tredje så skulle det då krävas dubbelt så mycket aktivering.
Nä just nu går det inte, men vem vet. När Zeke blir några år äldre kanske tillfälle ges. Ett krav är däremot att vi måste bo i hus med en ordentlig trädgård. När man ser på bilderna från när Zeke var liten så blir man lite sugen, men när man tänker efter så är det ju faktiskt ganska mycket jobb med en valp också. Zeke var min första riktiga valp eftersom Ozzy var 16 veckor när han flyttade från uppfödaren. Detta gjorde att jag ändå hade mina aningar om hur det skulle vara att få hem en liten valp, men Zeke var inte så liten och oskyldig som han först verkade. Det visade sig att han var en riktigt kaxig liten sak som skulle ha sin vilja igenom. Då gällde det att inte ge med sig när han skällde emot, fast att man egentligen bara ville skratta åt honom. Ozzy däremot var ganska underlägsen redan från början. Vad det berodde på har jag ingen aning om. Kanske var det generna eller så var det att han bodde kvar med sin flock längre tid.

Så här stor var Ozzy nyhemkommen

Och så här liten var Zeke nyhemkommen. Tänk vad fort de växer!!


 
Vad jag ville med detta inlägget vet jag faktiskt inte :)
Kände bara för att skriva av mig lite, men det kanske blev mest svammel!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar