fredag 2 december 2011

Så kan det bli när huvudet inte hänger med!

Det blev ingen tenta för mig idag. Jag fick vända och gå hem igen. Eftersom alla som var anmälda kom så fanns det ingen plats för mig. Det var dessutom fler i min klass som råkade ut för detta. Nästa gång kanske jag kommer ihåg att anmäla mig i tid förhoppningsvis.

Nu tänker jag sluta deppa över det här pch glömma eländet. Ikväll ska vi ha fredagsmys med kinamat, vin, hyrfilm, godis och chokladpudding som står på stelning i kylen. Kan nog bli en bra kväll det här.

Zeke fick sin utlovade lek i fårhagen både igår och idag. Igår pluggade jag hela dagen, men fick så dåligt samvete så jag fick ta en paus och åka ut med honom en stund. Han tycker ju att det är såå kul att springa runt och dra "stockar" och jaga pinnar. Det blåste ganska rejält igår och då blir han alltid lite extra galen. Vet inte riktigt varför, men han verkar ha kul iallafall.

Fick precis avbryta skrivandet och torka upp en spya på golvet. Zeke ville inte ha någon frukost idag och då blir det tyvärr så. Han åt Losec i tjugo dagar, men det verkade ju inte hjälpa. Eller så är det något annat problem än magkatarr som gör att han inte äter som han ska. Det är ganska oundvikligt att jag tänker på Ozzy eftersom han var likadan med maten. Det skulle dock vara högst osannoligt att jag skulle råkat ut för två hundar med Ozzys mycket sällsynta sjukdom. Det skulle isåfall vara EXTREM otur!

Nu är det mindre än en månad kvar tills vi ska åka till Thailand. Eftersom vi bara bokat flygstolar så satte vi oss häromdagen och planerade hur många dagar vi ska vara på varje ställe. Kom fram till att det först blir två nätter i Patong, sen åker vi till Krabi (ao nang) och sover där sju nätter. Sen tar vi oss ut till Phi Phi-öarna där vi tillbringar tre nätter innan vi avslutar resan med två nätter i Karon som ligger ganska nära flygplatsen. Blev lite chockad när vi räknade på hotellkostnaderna och kom fram till att det skulle kosta cirka elvatusen. Vi har ju aldrig varit i Thailand förut, men det man har hört är ju att det ska vara jättebilligt. Elvatusen är ju ungefär vad det skulle kosta att bo på hotell i Sverige också. Det är dock inte så mycket att hänga upp sig på, men konstigt är det. De tjänar nog en hel del på turisterna. Hörde att en genomsnittlig thailändare inte ens tjänar tvåtusen svenska kronor i månaden. De skulle alltså få arbeta i över en vecka för att ha råd med en hotellnatt.
Om vi gör som Martin vill så bokar vi inga hotell i förväg utan letar när vi är där. Det kan bli billigare, men det kan också bli dyrare och det kan även hända att vi måste byta hotell flera gånger när vi är i ao nang. Jag vill helst vara på den säkra sidan och ha en lugn och skön semester. Vi får se vad som händer helt enkelt!

Nu ska Zeke och jag klä på oss för nu ska vi hämta husse på jobbet och sen ska vi åka och köpa kinesmat och hyra film.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar