tisdag 27 december 2011

Usch och fy för rea!

Fast rea gillar jag ju egentligen. Det är bara det att det är så mycket folk som trängs och så de långa köerna. Varenda grej man ska köpa så tar det ju minst en halvtimme. Bilar överallt och kaos på parkeringarna. Sen kan jag ju tycka att det mest är skit som är på rea. Man kommer dit för att köpa något billigt, men man fastnar ju alltid för det som inte är på rea och då blir det dyrt. Jag gav helt enkelt upp och köpte bara det jag visste att jag skulle ha. Det blev lite saker som ska med till Thailand som tex solskydd och myggmedel. Det var oerhört skönt att komma hem till lugnet igen.

Zeke verkar vara trött efter helgens julfirande. Han ligger mest och sover, men när han är vaken leker han med sina nya leksaker. När han får en ny leksak så är det bara den som gäller ett tag. Sen när den inte är så ny längre börjar han leka med alla sina gamla leksaker. Precis så var det ju när man var liten själv.

Funderar på om jag ska plocka ner julpyntet idag eller kanske vänta ett par dagar till. Känns ju som att man nyss satte upp allt. Jag vill iallafall ha bort allt innan lördag då vi åker. Inte så kul att komma hem till ett julpyntat hem kanske.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar