fredag 9 december 2011

Lugn fredag

Började dagen med att stressdammsuga innan det bar av mot skolan. Väl där tyckte jag att det var lite tomt på folk. Kollade mailen för jag tänkte att föreläsningen är väl säkert inställd då. Inget mail hade jag fått så det var bara att vänta. Till slut kom en annan föreläsare och sa att det var inställt på grund av sjukdom och att vi hade fått mail. Ingen av de tio som var där hade dock fått något mail så det måste blivit något fel. Jaja, det var bara att vända hemåt igen för att plugga.

Sen fick vi fikabesök av familjen Lindqvist/Söderqvist. Zeke är så otroligt duktig med barn och det är jag väldigt tacksam för. Han tolererade till och med att bli av med några hårstrån från svansen. Den lilla barnhanden var full av hår. Stackars Zeke!

Hon ser lite lurig ut när hon ska knycka hårstråna.

I morgon är det tenta som gäller och sen bär det av mot landet. Vi ska bjuda mamma och pappa på en tur i morgon, men vart och vad vi ska göra kan jag inte avslöja för det ska bli en överraskning. Man vet ju aldrig om de är här inne och läser. Söndagen kommer förmodligen att bestå av skogspromenad om det nu inte regnar hela dagen. Då blir nog Zeke sur om han går miste om det. Det tråkiga med Zeke är att han inte kan vara ute själv i trädgården när vi är på landet. Han bryr sig nämligen inte om var gränserna går, utan han kan dra iväg ut på åkrarna och gegga ner sig fullständigt. Om någon har tips på hur man får hunden att stanna på tomten så tages dessa tacksamt emot! Det hade ju varit så roligt för honom om han fick vara ute och leka lite mer och vi kan ju inte vara ute hela dagarna. Han ska ju dessutom bo där i två veckor sen när vi är iväg så det hade ju underlättat.

Nu blir det lite mer plugg och sen packa lite så att vi kommer iväg direkt efter tentan i morgon. Sen ska jag försöka somna tidigt ikväll för en gångs skull.


Prinsen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar