tisdag 20 december 2011

Bara en dag kvar

Sen tar jag ett välbehövligt jullov på nästan fyra veckor. Eller ja, så mycket jullov är det ju inte egentligen. Universitet har ju inte jullov utan man måste ju plugga under julen också, men jag ska iallafall ha sovmorgon varje dag. Sen fuskar jag ju lite också. Den första skolveckan missar jag ju då jag är i värmen istället för i föreläsningssalen. Under de två veckorna vi är iväg ska jag inte plugga ett smack. Jag ska bara känna mig ledig och läsa underhållande böcker med en paraplydrink i handen på stranden. Dé ni!

I eftermiddag är det dags för min andra vaccinationsspruta. Sen ska jag bara dricka Ducuralen en gång till också. Den var så otroligt äcklig så sist jag drack den höll den på att komma upp igen.

Funderade på om Zeke och jag skulle åka ut till fårhagen och leka lite idag, men jag tror att vi hoppar över det. Vi var nämligen där igår och med det höstvädret vi haft så är det en enda stor gyttjepöl vid parkeringen och grinden. Zeke skulle ju givetvis hoppa runt i den så han blev helt geggig. Det är nog bättre vi tar fårhagen i morgon då jag ändå tänkt att han ska få sig en dusch innan jul. Även Zeke måste ju nämligen vara ren och fin till jul.
Så här såg det ut förra julaftons morgon då Zeke fick sig ett julbad hos "mormor och morfar". Då var han bara en liten plutt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar