fredag 30 december 2011

Sista inlägget

Ja nu blir det inga inlägg på ett bra tag. Det börjar dra ihop sig. Får se om man lyckas somna ikväll för jag kommer nog oroa mig över att vi ska försova oss och missa tåget i morgon bitti. 

Ikväll hade vi middagsgäster och sen tog mamma och pappa med sig Zeke hem. Herregud vad tomt det blev när de åkt. Så tyst och tråkigt. Ingen som kommer och slänger leksaker i ansiktet när man sitter i soffan för att man ska kasta iväg dem åt honom, ingen som mufflar när det hörs någon i trappan och ingen som behöver rastas. Jag var ju givetvis tvungen att ringa dem så fort jag visste att de kommit fram för att höra hur det gick. Han hade varit så tyst och snäll i bilen och när de kom fram gick han och la sig. Han hade inte letat efter oss så det känns ju jättebra. Han är ju så van vid att vara där så det kommer att gå bra. Sen vet jag att han har vissa dagar då han kräver otroligt mycket uppmärksamhet. Han fick iallafall med sig en del av sina favoritleksaker. Frågan är bara om han kommer vilja flytta till stan igen efter en så lång vistelse på landet. Han kanske till och med glömmer bort oss. Nä det tror jag inte, men man får ju lite separationsångest.

Nu ska jag kolla igenom packningen för tionde gången så att inget viktigt är glömt. Sen ska jag försöka söva mig.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar