söndag 4 december 2011

Trevligt möte

Tog en sväng ut till fårhagen idag igen. När grinden är stäng där så betyder det att det är upptaget. Det vill säga att någon annan har en hund lös där inne. Ett väldigt bra system eftersom det är ett populärt ställe att släppa sina hundar på. Iallafall så stod det en bil utanför grinden och väntade på oss när vi var klara. Ut stiger en dam som jag tycker mig känna igen. När hon öppnar bakluckan och Zeke ser hunden där bak så börjar han skälla ut den direkt. När jag ser hunden så kommer jag på varför jag tyckte mig känna igen damen. Hunden är nämligen en korthårig S:t bernhard och de är ju inte så vanliga. Då kom jag på att det måste ju vara de som bor något hur ifrån oss och det var det. Hon sa att hon kände igen oss också och att hon hade hört tidigare att Zeke skällt ut hennes hund. Hon var dock mycket trevlig och tog ut sin stora fina hund ur bilen så att de fick hälsa. Hennes hund var hur snäll som helst. Zeke tystnade när han fick hälsa. Sen ville han bli släppt och få leka med henne i hagen. Det gick dessvärre inte eftersom det var väldigt halt på marken och S:t bernharden hade tidigare sträckt sig i benet. En annan gång kanske.

Man kan ju tydligt se på Zeke att han behöver träffa andra hundar för att vi ska få bukt med honom. Problemet är bara att han skäller på ett sätt som låter agressivt och då är det nästan ingen som vågar släppa sin hund med honom. Joline funkar ju skitbra, men han behöver fler kompisar för att lära sig. Dessutom så ska det vara rätt hundar eftersom Zeke inte riktigt fattar när han ska visa sig i underläge. Annars kan det nog gå illa. Svårt dilemma det här. I morgon ska han dock få springa av sig med Joline igen och jag hoppas att hon kan säga till honom på skarpen om han inte ger sig.

Nu väntar vi på syster med familj som ska komma på fika. Bakade en pepparkakscheesecake igår som de ska få smaka på.


Zeke har intagit sin sovposition.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar