fredag 8 juli 2011

Äntligen!!!

Fick ett sms från Charlotte inatt som löd "bältena har kommit nu". Blev så glad så jag nästan flög ur sängen. Det är nämligen så att jag för ett tag sen beställde ett VGW-bälte av Charlotte, som är återförsäljare av dessa. Det tog en himla tid innan hon fick sin leverans, men nu äntligen hade den kommit. Hon var dessutom så snäll så hon kom med bältet hem till mig. Vilken service!!

En bild bara för att visa hur bältet sitter på hunden.

För de som inte vet vad ett VGW-bälte är för något, så kan jag säga att det är världens bästa uppfinning som tillverkas här i Kalmar. Det är ett bälte som sitter anatomiskt korrekt på hunden och har en lugnande inverkan. Istället för att ha ett vanligt koppel som vid ryck kan skada nacken eller en sele som hunden blir ännu starkare i så går hunden bättre i detta bältet. Det fungerar även som så att när hunden drar så dras bältet lite åt sidan, vilket gör att hunden upplever att den får sämre balans. Hunden saktar då ner eller till och med stannar helt. Man får en helt annan kontroll på hunden och det dämpar hundens styrka så pass att man lätt kan hålla en stark hund med bara en hand i alla lägen. Jag hade detta bälte till Ozzy och det fungerade perfekt. Dessvärre slängde jag ju alla hans saker när han dog så nu fick jag köpa ett nytt.
Nu kan Zeke och jag börja ta något längre promenader eftersom bältet gör att han inte drar och därmed belastar han inte sitt ben fel som han gjort innan.

I natt blev det inte många timmars sömn för mig. Halsen var svullen så att jag inte kunde svälja och näsan rann. När det inte gick att somna fick jag bädda på soffan så att Martin skulle få sova iallafall.
Vaknade med frossa och började då inse att jag kanske inte skulle kunna gå till jobbet idag. Mycket riktigt så vaknade jag upp med feber så det var bara att ringa och sjukanmäla sig. Så typiskt att behöva ta sjukdag när man bara jobbar 8 veckor under sommaren, men vad ska man göra när inte kroppen vill som jag. Det blev en dryg dag i soffan då jag fick varva sömn med tv-tittande. Zeke verkade förstå att jag inte mådde bra för han har varit så lugn och snäll idag. Inget pip och gnäll alls om att vi ska leka.

Helgens planer får tyvärr ställas in. Martin och jag skulle åkt över till Öland för att hälsa på mamma och pappa i husvagnen. Nu går man miste om sol, bad och grillning, men sånt är livet. Blir nog en dag till i soffan iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar