torsdag 7 juli 2011

Sjukstuga

Ja här hemma är det inte muntert. Martin kom hem genomförkyld i måndags och sen dess har jag försökt att inte vara för nära honom för jag ville verkligen inte bli smittad. Detta lyckades tydligen inte så bra för nu är jag också förkyld. Jobbigt nu när det är medelhavsvärme ute. Zeke förstår ju inte riktigt att mamma och pappa inte är så pigga. Igår ikväll höll vi på att bli tokiga på honom. Han flög fram och tillbaka i soffan med sina leksaker och bet oss i både händer och fötter. Han gjorde verkligen allt för att vi skulle leka med honom. Vi gjorde då i ordning en köttbulle-runda, vilket brukar få honom att lugna ner sig. Dock fungerade det inte denna gång. Efter att ha fyllt på hans aktiveringsleksak med köttbullar två gånger, så gick det iallafall att sitta i soffan.

I eftermiddags hämtade Zeke och jag Martin när han slutat jobba. Vi åkte ner till Svinö för lite simträning, vilket var mycket uppskattat av Zeke. Själv hade jag ju hellre legat i sängen och sovit bort min förkylning, men så är det ju när man har hund. Då får man inte vara självisk. Det börjar bli riktigt varmt i vattnet och man får ju passa på att bada innan cyanobakterierna börjar komma.

1 kommentar:

  1. Hoppas ni inte har fått samma skiten som oss! Den var dryg och smittsam, minst 14 dagar höll den på med bla en jobbig hosta :-( Det ser ut som en MYCKET nöjd Zeke i vattnet :-)

    Krya på er alla 3

    SvaraRadera