tisdag 12 juli 2011

Nu får det vara nog!

Är trött på att vara förkyld nu. Jag vill kunna jobba utan att det ska vara så tungt och jag vill kunna vara pigg så att jag kan hitta på andra roliga saker. Idag håller mitt huvud på att sprängas känns det som (förmodligen på grund av allt snor som verkar fastnat där uppe).

Det har alltså varit ett par lugna dagar nu. För tillfället tittar Zeke och jag på Animal planet, som är den bästaste tv-kanal som finns tycker både han och jag. Husse ligger och sover, vilket inte är så konstigt så mycket som han jobbar. Hade det inte varit så varmt så hade förmodligen Zeke legat brevid honom i sängen. Han har blivit en riktig husse-gris. Han blev så sur idag på morgonen när han inte fick följa med husse till jobbet som han vanligtvis brukar göra. Han låg och gnällde och sparkade på mig i en halvtimme innan jag gick upp. Lustigt så fort hundar vänjer sig vid rutinerna. Anledningen till att han inte fick följa med till jobbet idag var att husse började jobba en timnme tidigare idag, klockan fyra, så jag lämnade honom innan jag började jobba vid halv sex. I morgon blir det samma sak så jag hoppas att han inte är lika gnällig då. Den där extra halvtimmen när husse har gått är riktigt skön att sova innan det är dags för jobb.

Undra hur många Ipren man egentligen får ta.? Tänkte iallafall ta en till så att det blir lite gjort här hemma. Har två akvarier som behöver nytt vatten och vår mörkgråa soffa är just nu vit så jag får väl ta en svängom med dammsugaren också.

Uppdatering: Zeke fyller ju 9 månader idag! Det hade jag helt glömt bort.
Grattis till lille busungen!


2 kommentarer:

  1. Hälsa grattis till Zeke på 9 månaders dagen från Iko :-)

    SvaraRadera
  2. Oj, jag hade ju glömt säga grattis till Zeke idag. Herregud vad tiden går fort! Tack och hälsa grattis till Iko!

    SvaraRadera