tisdag 5 juli 2011

Dagarna flyger fram

Nu har jag haft en sån där bloggpaus igen, men det är för att dagarna går så fort och det har dessutom inte hänt något speciellt.

Igår kväll när jag var ute på Zekes sista kissrunda träffade vi på en annan vit herde. Nämligen Frostflake´s Hot Dog (Zacko). Han bor bara ett par hus bort upptäckte vi för ett tag sen. Zeke började skälla på honom när han var långt bort, som han gör på alla hundar sedan han började bli halt. Men när han närmade sig fick han väldigt bråttom fram för att hälsa. Eller ja, slicka Zacko i mungipan snarare. De fungerar mycket bra ihop och leker väldigt bra, även om de bara har fått busa lite i koppel eftersom Zeke har både koppeltvång och lekförbud. Vi bestämde att så fort Zeke blir friskförklarad så ska vi släppa hundarna lösa så att de får busa av sig. Det kan ju även vara bra att träna ihop eftersom Zacko och hans matte är väldigt duktiga på lydnad. En promenadkompis är ju heller inte fel.
Zacko är två år och vi förundrades över att han och Zeke var i princip lika höga. Zacko är ju förstås mycket kraftigare, men annars var det ingen större skillnad.

Läste om Zekes bror som hade blivit mätt tidigare idag och kom ju då på att jag faktiskt aldrig hade mätt Zeke. Så Martin och jag hjälptes åt att hålla yrvädret stilla och tog fram måttbandet. Det visade att han var 63 cm hög. Vad det innebär vet jag inte, men jag tror inte att han är liten för att vara snart nio månader iallafall.

Zeke med sin bulldog "Bosse"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar